fbpx

De 360 graden service van MijnMarketing.com – Jimé Hoen

Innovatief ondernemerschap

De 360 graden service van MijnMarketing.com – Jimé Hoen

“Ik wil een vuurtje zien branden in de ogen van mijn medewerkers.”

Jimé runt het succesvolle MijnMarketing.com uit Brunssum. Als hij vertelt welke mijlpalen hij al heeft bereikt met zijn onderneming, zijn wij diep onder de indruk. Maar bij Jimé is geen spoortje arrogantie te bekennen. “Ik voel me helemaal gelijkwaardig aan mijn team. We hebben een ontzettend leuke club samen en zijn net als een vriendengroep”

Dat moet toch anders kunnen?!

MijnMarketing.com is ontstaan uit een frustratie over het marketinglandschap. Jimé heeft gewerkt met de grotere marketingbureaus die wereldwijd opereren. Als kind uit een ondernemersgezin leerde Jimé zuinig met budget om te gaan, je kunt een euro maar één keer uitgeven. Die kwaliteit zag hij maar weinig terug in het marketinglandschap. “De kosten die deze bureaus met zich mee brengen zijn ongelofelijk hoog en weinig pragmatisch. En dure documenten belanden vaak in de la. Dat moet toch anders kunnen?!” dacht de Limburgse ondernemer, toen hij vijf jaar geleden besloot het anders te gaan doen en zijn bedrijf startte.

Groei in kwaliteit

Jimé is een generalist en zo is MijnMarketing.com ook een full service marketingbureau geworden. Ze zijn het enige full service bureau onder de rivieren en het gaat hard met de groei! “Ik streef vooral naar groei in kwaliteit, niet zo zeer in het aantal medewerkers.” Toch is het florerende bedrijf het afgelopen jaar met 60% gegroeid en breidt hij zijn team met 2 FTE per kwartaal uit. “We moeten de groei zelfs afremmen, we willen gecontroleerd en weloverwogen groeien.”.

Unieke waardepropositie

De sleutel tot dit succes ligt volgens Jimé in hun unieke waarde propositie. Zij bieden als enige zuiderling van ons land een 360 graden service, waarbij hij werkelijk alles kan leveren wat nodig is aan marketing op elk niveau. In huis, allemaal met eigen mensen. En in dat álles willen zij ook nog de beste zijn. “We willen presteren. Daarnaast werken we ook heel lean, met weinig overhead en geen managementlaag, wat maakt dat we een aantrekkelijke prijs kunnen bieden.” Het bedrijf doet zelf heel weinig aan marketing. Want hun werk verkoopt zichzelf; van mond tot mond horen klanten dat ze bij MijnMarketing.com moeten zijn.

Passie en energie

Bij MijnMarketing.com nemen ze alléén opdrachten aan waar zij zelf energie van krijgen. “Op het moment dat er een opdracht binnen komt, gooien we dit in de groep. Er moet een vuurtje gaan branden in de ogen van één van de medewerkers bij het horen van de opdracht. Dat betekent dat we soms ook besluiten dat een opdracht niet bij ons past.” De ondernemer legt uit waarom dit zo belangrijk is: “Passie en energie voor het werk is het aller belangrijkste. Kennis en kunde kun je altijd wel ergens vandaan halen. Maar passie en energie, dit heb je of dit heb je niet.”

Liefde voor het team

Het valt ons op hoe bevlogen Jimé vertelt over zijn team. Dan gaat bij hém een vuurtje in de ogen branden. “We hebben een hele bijzondere groepssamenstelling in ons team.” Vertelt hij trots. Op het bureau heerst een open sfeer, alles is bespreekbaar en Jimé wil graag dat zijn team gelukkig is. “Iedereen heeft wel een passie buiten het werk om, een tweede kindje. Ik wil dat benutten en geef de ruimte aan mijn team om ook met andere interesses bezig te zijn. We zoeken altijd manieren om de interesses van de medewerkers in het werk op te nemen.” Hierdoor voelen de medewerkers de veiligheid om uit te spreken wat ze willen, ook als dat niet is wat hun functie inhoudt. “En dat is een cultuur, waarin iedereen zich veilig en gedragen voelt.”

Innovatie vraagstuk

Jimé is van nature een innovator en durft van geijkte paden te gaan. “Sterker nog, hier ligt ook een belangrijke sleutel tot succes” zegt de ondernemer. En ook al leidt zijn aanpak tot de groei die hij nu doormaakt, de ondernemer worstelt er ook mee. “Heel diep van binnen wil ik niet groeien.” vertrouwt hij ons toe. “Ik ben op zoek naar de manier waarop ik kan groeien en mijn bedrijf kan blijven runnen zoals als ik dat nu doe. Zonder hiërarchie, geen managers. Want als ik managers ga aanstellen, dan verandert de cultuur in mijn bedrijf. Ik ben zo blij en trots op de sfeer die we hebben. We kunnen ons hart bij elkaar uitstorten en er heerst echte vriendschap. Dat wil ik niet kwijt raken.”

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]


X