fbpx

Bio’s Marc Hazen en Frank Aretz | Masterclass ‘Innovatie naar de markt’

innovatie in limburg

Bio’s Marc Hazen en Frank Aretz | Masterclass ‘Innovatie naar de markt’

Bio Marc Hazen

Marc heeft zijn sporen inmiddels ruimschoots verdiend als het gaat om innovatie in de praktijk van organisaties. Hij werkt al ruim 25 jaar samen met zijn compagnon in binnen en buitenland op het vlak van duurzame ontwikkelingen met betrekking tot mens en onderneming. Hun bedrijf MC Advisory™ is gespecialiseerd in concept en business development, organisatie ontwikkeling en bedrijfsvoering, public en private funding en coaching.

Marc heeft diverse innovatietrajecten begeleid voor zowel overheden als bedrijven. Samen met de Provincie Limburg legde Marc eind jaren ’90 de basis van het Regionaal Technology Programma. Dit programma vormde de basis voor het latere regionaal gedreven innovatie en technologiebeleid van de Europese Commissie. Van 1989 tot en met 2007 was Marc verantwoordelijk voor het beheer en de uitvoering van Europees gefinancierde programma’s in Limburg, met als focus de ontwikkeling van werkgelegenheid, MKB ondersteuning, innovatie en regionaal economische ontwikkeling. In het buitenland heeft MC Advisory onder andere voor het Ministerie van Arbeid (HRDF) van Saudie Arabië en Shell Midden-Oosten projecten gedaan.

Tenslotte is Marc actief als mentor voor start-ups verbonden aan de Startup bootcamp Smart Materials en de Brightlands Innovation Factory.

Bio Frank Aretz

Frank is sinds 2005 ondernemer en sinds 2009 verbonden aan de International Business School, Zuyd University als lecturer. Sinds 2005 heeft hij diverse bedrijven succesvol opgericht. Een van zijn laatste bedrijven met 25 medewerkers ging in 2014 echter failliet. Deze zware periode en harde les motiveerden Frank een methode te ontwikkelen die ondernemers moet helpen zoiets als een faillissement niet mee te hoeven maken. Sindsdien werkte hij aan deze marketing en sales methode, die hij via Zuyd University en bij een bevriende professor in Finland wetenschappelijk liet toetsen. De methode – de suppilo methode – helpt ondernemers grip te krijgen op het behalen van commerciële doelstellingen, door het marketing en sales proces verticaal te benaderen.

In 2016 heeft Frank naast zijn lecturerschap bij Zuyd, zijn nieuwe bedrijf Suppilo opgericht. Samen met 15 collega’s adviseert hij nu MKB bedrijven in Nederland en Europa om de door hem ontwikkelde Suppilo methode te implementeren, teneinde deze bedrijven controle te geven over het behalen van hun commerciële doelstellingen.

Masterclass

De masterclass ‘Hoe breng ik mijn innovatie naar de markt?’ vindt plaats op 3 december 2019 van 17:30 tot 21:00 uur bij Schunck, Bongerd 18 te Heerlen

Ga hier naar de pagina met informatie over de masterclass[/vc_column_text]

Schrijf je in voor een masterclass


Ondernemen by design (thinking) - 19 novemberHoe breng ik mijn innovatie naar de markt - 3 december


[/vc_column][/vc_row]

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]


X